Besöksmarknadsföring

Nolia Beers besöksmarknadsföring är rikstäckande men med fokus på Västerbotten och Norrbotten månaden innan mässans genomförande. 
Mässan marknadsförs löpande under hela året under olika event och på olika mässor i både Finland och i Sverige och på Finlandsfärjan mellan Wasa och Umeå. Nolia Beer marknadsförs också i Nolia AB:s egna B2B tidning, Möten i Norr som distribueras till Nolias kundregister och som adresserat utskick till 3000 chefer och ledare i Norrland. I ett samarbete med Elite Hotel och First Hotel kommer mässan marknadsföras med boendepaket.

 

Annonsering och digital marknadsföring
Nolia Beer annonserar repeterande under en månads tid i dagspress samt i digitala medier med banners för att generera trafik till hemsidan. En digital marknadskampanj är bokad med räckvidd i hela Västerbottens län upp mot Norrbotten så som Piteå och Luleå. Kampanj i sociala medier som Facebook påbörjas under sommaren 2017 med rörlig media och sponsrade inlägg.